A keresőmarketing könyvről Olvasópróba Szerzők bemutatása Hol vásárolható meg?

Könyvünk története
A könyv közvetlen előzményéül az MKM Országos keresőmarketing tréningje szolgált, amelyet 2007 tavaszán összesen 10 alkalommal tartott meg cégünk az ország nagyvárosában.

A tréning világossá tette, hogy óriási szükség lenne egy a keresőmarketinggel, azon belül is elsősorban a fizetett keresőhirdetéssel (avagy PPC reklámmal) foglalkozó kiadványra a hazai piacon. Az ötletet ezért a nyár elején felvetettük Kálmán Tamásnak, az ETARGET hazai vezetőjének. Tamás óriási energiákkal ugrott bele a projektbe, sőt szerzőtársként behozta Berényi Konrádot (az ismert online marketing bloggert), akivel korábban már terveztek egy hasonló kiadványt. Számos feszes nappal és átvirrasztott éjszaka után a könyvünk végül 2007. október 30-án került a hazai könyvpiacra.

Kinek szántuk?
A könyvet elsősorban az online marketing iránt érdeklődő marketingszakembereknek és vállalati döntéshozóknak szántuk. A könyvhöz nem szükséges online marketing előképzettség, tehát a témában abszolút járatlanoknak is ajánljuk a kiadványt. Emellett azért igyekeztünk olyan témákat is bejárni - például a PPC-vel célzott online marketingkutatást vagy a környező országok szolgáltatói hátterét - amelyek a profi online marketing szakemberek figyelmét is felkelthetik.

A könyv témája
Ön is biztosan találkozott már keresőreklámmal. Elég beírnia egy keresőkifejezést valamely népszerű internetes keresőprogramba és a találati oldal tetején, szélén vagy éppen alján már meg is jelennek ezek az apró, általában szöveges hirdetések.
Könyvünkben ezzel a manapság rendkívül divatos marketingeszközzel foglalkozunk, melyet a kulcsszóval célzott, kattintásalapú reklám névvel is szokás illetni. Ilyen hirdetéseket akár már havi néhány ezer forintért feladhatunk a legnépszerűbb internetes keresők és portálok felületén. Ráadásul csak akkor kell fizetnünk, ha a hirdetésre rá is kattintanak. Innen ered a hirdetési forma angol neve: pay per click, vagy ahogy a "szakmabeliek" hívják: PPC. A hirdetőbarát elszámolási mód mellett a PPC reklámok másik érdekessége, hogy a hirdetők maguk határozhatják meg, hogy mikor és kinek jelenjenek meg a reklámok - erre a kulcsszavakkal történő célzás kínál lehetőséget, amelyről a könyben többször is szó esik. PPC reklámot indítani egyáltalán nem nehéz feladat, a hatékony reklámkampány elkészítése ellenben már jóval komolyabb kihívást jelent. A nehézséget elsősorban a PPC modell sajátosságainak megértése okozza - ilyenből pedig akad bőven. Az első komoly kihívást rögtön a reklám üzenetének, szövegének megfogalmazása jelenti, ugyanis ez a hirdetésfajta teljesen másként tudatosul az olvasóban, mint mondjuk egy újsághirdetés vagy a klasszikus bannerreklám. A következő feladat a jó célzás a már említett, kulcsszóval történő célzás segítségével. Végül minderre a koronát a PPC rendszerek árképzési rendszere teszi fel. Ha még nem hallott volna róla, eláruljuk, hogy a célzott reklámok ára nem állandó, percről percre változik - legfőképpen a konkurencia erősségétől, valamint hirdetésünk eredményességétől függően.

Könyvünk segítségével ezért lépésről lépésre haladva ismerheti meg a PPC reklámozás sajátosságait, valamint hasznos tippeket és tanácsokat kaphat reklámkampányai hatékonyságának növelésére.

Cím: Célzott online reklám - keresőmarketing a gyakorlatban
Szerzők: Berényi Konrád, Kálmán Tamás, Kővári Tamás
ISBN: 978 963 875 261 1

Kiadó: MKM Computer Network Kft.
Megjelenés dátuma: 2007. október 30.

Bruttó fogy. ár: 2490 Ft
Terjedelem: 178 oldal
Méret: 155x240 mm
Borító: Puha, mattfóliázott karton
Kötés: Ragasztott cérnakötés
Kivitel: 4+4 szín, 120 gr/mm2 G-Print belív
Példányszám: 3.500

 

A könyvről - Olvasópróba - Szerzők bemutatása - Hol vásárolható meg?

2009. MKM Computer Network Kft.